محصولات مسی زمینه نوآوری را در دنیای امروز فراهم می کند.

محصولات مسی زمینه نوآوری را در دنیای امروز فراهم می کند.

محصولات مسی زمینه نوآوری را در دنیای امروز را فراهم می کند

محصولات جدید مسی سبب نوآوری در زندگی روزمره شده است.

در این مقاله به بررسی نقش محصولات مس  در برآورده ساختن نیازهای اجتماعی حال و آینده نظیر انرژی های تجدید پذیر، تجهیزات پزشکی، صرفه جویی انرژی در حمل و نقل عمومی و ارتباطات مدرن می پردازیم.

نوآوری در صنعت مس برای پشتیبانی از هدف کشور برای افزایش ۲۰% تولید مس به عنوان تولید ناخالص ملی امری ضروری محسوب می شود .بررسی های انجام شده نشان می دهد، آلیاژهای مس  از راه های متعدد ارزش افزوده را برای صنایع و زندگی ما به ارمغان می آورند. محصولات مسی در زمینه های مختلف نظیر انتقال ایمن برق و لوله کشی آب های آشامیدنی و همچینین توسعه محصولات الکتریکی و دستگاه های الکترونیکی، سبب افزایش روزافزون اهمیت مس در دنیای امروز می شود.

تحقیقات و آزمایش های مداوم در صنعت مس، سبب فراهم نمودن یک جریان پایدار نوآوری در زمینه محصولات مسی می شود که می تواند به طور چشمگیری موجب رشد و توسعه فناوری در زمینه تولید محصولات مسی شود. این نوآوری ها می توانند سبب کارآمدی هر چه بیشتر فرآیند های تولید محصولات مسی، کاهش اثرات محیطی آنها، کاهش مصرف انرژی، و همچنین کاهش مصرف منابع طبیعی در آینده می شوند.

نوآوری نیازمند مواد متنوع و با کارایی بالا می باشد

نوآوری نیازمند مواد متنوع و با کارایی بالا می باشدترکیب طیف گسترده ای ازدیگر فلزات که برای تولید آلیاژهای مختلف مسی بکار می رود، به طرز چشمگیری دامنه خواص و عملکرد محصولات مسی را افزایش می دهد. صنعت تولید مس در ایران رابطه ی نزدیکی با مشتریان برقرار کرده تا از این روش بتواند محصولات جدید و خدماتی را که زندگی روزمره انسان را بهبود می بخشد، توسعه دهد. محصولات مسی این امکان را دارند که دوباره و بدون هیچ گونه افت عملکردی بازیافت شوند،این امر باعث می شود مس به یکی از مهمترین  مواد در زمینه  توسعه اقتصادی تبدیل شود.

افزایش کارایی تاسیسات تهویه مطبوع در خودرو سازیافزایش کارایی تاسیسات تهویه مطبوع در خودرو سازی

سیستم های تهویه مطبوع (AC) در ابتدا برای فضاهای عمومی طراحی شده و در هوای گرم،  طراحی شده بودند، امروزه  بطور فزاینده ای در دفاتر ما، وسایل حمل و نقل و حتی خانه های ما مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه مقدار انرژی مورد استفاده  توسط این سیستم ها نیز افزایش یافته است. صنعت تاسیسات سرمایشی و گرمایشی HVAC به دنبال راه حل هایی که موجب کاهش مصرف انرژی شود، از جمله  کاهش مصرف موادی که برای لایه اوزون مضر نیستند، و به طور کلی صرفه اقتصادی بیشتری دارند.

آلیاژهای برنج  برای دهه ها در بخش های مختلف خودرو و تجهیزات صنعتی استفاده می شوند. اما امروزه  با افزایش دمای کار موتورهای احتراق، آلیاژهای جدیدی  برای ارائه عملکرد لازم، مورد نیازاست. صنعت مس جهت پاسخ به نیازهای صنعت اتومبیل سازی، یک آلیاژ برنجی با عملکرد بالا طراحی کرده است.

این آلیاژ جدید امکان تحقق بخشیدن به ساخت موتور های سبک و کاهش فضا  اشغال شده و در نتیجه  کاهش سایز  موتور خودرو را ایجاد می کند. این آلیاژ به مراتب مقاومت بیشتری نسبت به مواد رقابتی دارد و تا دمای ۴۰۰ درجه سانتیگراد  هیچ نشانی از گرم شدن را نشان نمی دهد. همچنین از مقاومت سایشی بالایی برخوردار است،  همچنین سازگاری بالایی با محیط زیست (در هر دو مرحله ی تولید و استفاده نهایی)  دارد. از دیگر مزیت های این آلیاژ می توان به  حفظ مزایای دیگر آلیاژهای برنج، نظیر قابلیت ماشین کاری و کار سختی اشاره کرد.

به نظر شما در آینده محصولات مسی چگونه زندگی روزمره مارا تغییر می دهد؟ لطفا نظرات خود را با گروه بازرگانی مکاکو در میان بگذارید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سوالی دارید از من بپرسید.