دلایل استفاده از لوله های مسی و رواج آن در کشورهای پیشرفته چیست ؟

دلایل استفاده از لوله های مسی

مهمترین دلایل استفاده از لوله های مسی چیست ؟

با پیشرفت باورنکردنی تکنولوژی های نوین در صنعت ساختمان و آب رسانی نیاز به مصالح با کیفیت بالا و راندمان مناسب هرچه بیشتر در جوامع بشری امروز احساس می شود از این رو مس می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای این امور باشد . در این مقاله سعی کردیم تا از مهمترین دلایل استفاده از لوله مسی در زندگی روزمره و صنعت با شما بیشتر سخن بگوییم.

بهترین عملکرد با کمترین هزینه :

لوله ها و اتصالات مسی مناسب ترین انتخاب برای لوله کشی آب آشامیدنی و تاسیسات برودتی می باشند، چرا که این لوله ها طول عمر بالایی دارند و در کمترین زمان و هزینه قابل نصب می باشند.

وزن و سایز بهینه:

سبک بودن لوله های مسی موجب راحتی حمل و نقل و فرآیند لوله کشی می شود. همچنین سبب کاهش هزینه های حمل و نقل شده و فضای کمتری را پس از نصب اشغال می کند.

اتصال آسان :

طیف گسترده ای از انواع اتصالات مسی موجود می باشد که سبب تسهیل فرآیند لوله کشی می شود. همچنین از طریق لحیم کاری نیز می توان اتصالات قوی و نشت ناپذیری را ایجاد نمود.

ساخت آسان:

لوله های مسی را می توان به سرعت و با استفاده از انواع مختلف ابزارهای معمول برش داد. همچنین  لوله های مسی این قابلیت را دارند که درصورت لزوم به راحتی خم شوند و شکل بگیرند.

مقاومت  بالا در برابر خوردگی:

مقاومت عالی در برابر خوردگی مس،  طول عمر بالای لوله کشی را تضمین می کند. مقاومت در برابر زنگ زدگی و عدم گرفتگی لوله های مسی، موجب کاهش زمان و هزینه های نگه داری می شود که این موضوع نیز از دلایل استفاده از لوله های مسی در صنعت روز جهان است.

مهمترین دلایل استفاده از لوله های مسی

جریان مناسب سیال در داخل لوله ها:

صافی سطح داخلی copper tube، حداقل مقاومت جهت جاری شدن سیال در داخل آن ها را تضمین می کند. همچنین اتصالات نیز جریان را محدود نمی کند.

ایمنی بالا:

لوله مسی به علت قابلیت عدم احتراق پذیری،  از انتشار آتش جلوگیری کرده، در نتیجه انتخاب مناسبی جهت لوله کشی های داخل زمین، دیوارها و سقف می باشند. همچنین هیچ گونه مواد قابل اشتعال جهت نصب لوله های مسی مورد استفاده قرار نمی گیرد از این رو ایمنی بالا می تواند از دلایل استفاده از لوله های مسی باشد.

ضریب اطمینان بالا:

لوله و اتصالات مسی بگونه ای تولید می شود که گسترده ی وسعی از استانداردها را شامل می شود. این استانداردها مورد تأیید کلیه قوانین لوله کشی در ایران  می باشد.

بهترین انتخاب:

سیستم های لوله کشی مسی در مقایسه با سایر مواد مقرون به صرفه هستند. سهولت نصب لوله های مسی هزینه کل لوله کشی را کاهش می دهد، و قابل اعتماد بودن آن سبب کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری می شود.  همچنین قراضه مس نیز ارزش بالایی دارد و به راحتی قابل بازیافت است.

مهمترین دلایل استفاده از لوله های مسی

به نظر شما مهمترین دلایل استفاده از لوله های مسی چیست؟ نظرات خود را با مکاکو در میان بگذارید.

One thought on “دلایل استفاده از لوله های مسی و رواج آن در کشورهای پیشرفته چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سوالی دارید از من بپرسید.