معرفی ۴ نوع از انواع لوله مسی

استفاده از لوله مسی در ساختمان

انواع لوله مسی استاندارد مورد استفاده در لوله کشی ساختمان

انواع لوله مسی معمولا در تأسیسات ساختمان برای خطوط انتقال آب و در سیستم های حرارتی و برودتی (گرمایش و تهویه مطبوع) استفاده می شود. لوله های مسی می تواند به صورت سخت، نیمه سخت و یا نرم تولید شود.این لوله ها از مقاومت خوردگی بالایی برخوردارند و اتصالات قابل اعتمادی را فراهم می کنند. لوله های مسی به سه دسته ی اصلی تقسیم می شوند نوع K، نوع L و نوع M نوع چهارم DWV، برای تخلیه زباله و یا لوله کشی استفاده می شود.

اندازه انواع لوله مسی

قطر خارجی لوله های مسی سخت  (OD)  همواره ۱/۸ اینچ بزرگتر از اندازه اسمی آن هاست. به عنوان مثال، یک لوله ۱/۲اینچ”  دارای قطر خارجی ۵/۸اینچ است. این در مورد هر سه نوع  لوله های مسی  K، L و M صدق می کند. قطر داخلی لوله های مسی  (ID) با ضخامت دیواره لوله تعیین می شود که با توجه به نوع لوله متفاوت است. فشار مایع داخلی یا خارجی نوع لوله های مسی را  برای هر کاربرد، نصب، خدمات و استانداردهای لازم برای ساختمان  تعیین می کند.

شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد استانداردهای لوله مسی را در سایت مکاکو پیدا کنید. همچنین در اینجا فهرستی از انواع متداول لوله مسی  آورده شده است:

انواع لوله مسی

 

  لوله نوع K

لوله نوع K  دارای ضخیم ترین دیواره از انواع معمول لوله های مسی  می باشد. این نوع لوله برای لوله کشی آب آشامیدنی، سیستم های اطفاء حریق ساختمان ها، صنایع نفت و گاز، سیستم های تهویه مطبوع و بسیاری از کاربردهای دیگر در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود.

لوله نوع K  به صورت سخت و نرم قابل ارائه می باشد و می توان از انواع اتصالات و یا لحیم کاری جهت متصل کردن آن استفاده کرد. از این نوع لوله برای لوله کشی آب و تاسیسات زیرزمینی استفاده می شود، زیرا ضخامت آن سبب می شود در معرض فشارهای داخل زمین مقاومت خوبی داشته باشد. لوله نوع K برای استفاده درلوله کشی گاز طبیعی مناسب نیست، زیرا گازطبیعی می تواند به  اتصالات لوله ها آسیب برساند.

  لوله نوع L

لوله نوع L برای لوله کشی داخلی، سیستم اطفاء حریق، وصنایع  HVAC استفاده می شود. این نوع لوله در فرم های سخت، نیمه سخت و نرم در دسترس است و می توان آن را با لحیم کاری، فشرده سازی و اتصالات  مسی به یکدیگر متصل کرد.

نوع L به عنوان پر کاربرد ترین نوع لوله های مسی در نظر گرفته می شود، زیرا کاربرد بسیار بیشتری از لوله های نوع K دارد. اگر چه لوله های سخت دوام بیشتری دارند، نوع نرم و انعطاف پذیر لوله های مسی L برای تعمیر و یا جایگزینی خطوط آب قدیمی استفاده می شوند. نوع L همچنین می تواند در لوله کشی  خارج از ساختمان استفاده شود. لوله های مسی نوع L ضخامت کمتری نسبت به نوع K دارند در حالی که ضخیم تر از نوع M می باشند.

  لوله نوع M

از انواع لوله مسی لوله نوع M می باشد. ضخامت لوله نوع M کمتر از هر دو نوع K و L می باشد. لوله های نوع M نیز در انواع سخت، نیمه سخت و نرم موجود می باشند ومعمولا برای لوله کشی آب خانگی و سیستم های خلاء مورد استفاده قرارمی گیرند. این لوله ها را می توان بوسیله ی لحیم کاری، فشرده سازی و جوشکاری متصل کرد.

لوله نوع  M برای کارهای مسکونی، بدلیل  قیمت نسبتا پایین آن مناسب می باشد؛ ضخامت کمتر دیواره به معنی وزن مس کمتر و در نتیجه قیمت پایین تراست.

لوله مسی

 

  لوله نوع DWV

لوله های مسی DWV برای لوله های تخلیه و تهویه در بسیاری از خانه های قدیمی استفاده شده است و تمامی آن ها با لوله های پلاستیکی PVC یا ABS در ساخت و ساز مدرن جایگزین شده است. این نوع لوله ها فقط برای  کاربردهای روی سطح زمین مناسب است و دارای تحمل فشار کم فشار از ۱۰ تا ۱۵ پوند در هر اینچ مربع (psi)  می باشند  که بسیار پایین تر از فشار آب اکثر لوله کشی های آب شهری است. لوله DWV معمولا دارای رنگ  زرد برای تفکیک آن ازنوع M می باشد.

گروه بازرگانی مکاکو عرضه کننده انواع لوله های مسی K,L  وM در قالب شاخه کویل و کلاف می باشد برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

One thought on “معرفی ۴ نوع از انواع لوله مسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سوالی دارید از من بپرسید.