بزرگترین تولیدکنندگان مس در ایران

کارخانجات تولید لوله مسی در ایران

بهترین شرکت های تولید کننده مس در ایران کدامند ؟

شرکت های تولیدکننده مس در کشورمان از ذخایر بزرگ صنعتی این مرز و بوم به شمار می آیند از این رو در این مقاله بررسی بهترین شرکت های تولید کننده لوله مسی در ایران می پردازیم محصولات هر یک از آن ها و کاربرد  بررسی کرده و در نهایت راه های تهیه آن ها را نیز از گروه بازرگانی مکاکو مورد بررسی قرار می دهیم.

شرکت بابک مس ایرانیان

شرکت بابک مس ایرانیان

شرکت بابک مس ایرانیان در سال ۱۳۸۹ با سرمایه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از زیر مجموعه های شرکت مادر تخصصی ( هلدینگ ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه میدکو ( سهامی عام ) تأسیس شد. گروه بازرگانی مکاکو نماینده رسمی شرکت بابک مس ایرانیان و عرضه کننده تمامی محصولات این شرکت می باشد. محصولات شرکت بابک مس ایرانیان به شرح زیر می باشد:

  • کاتد

در شرکت بابک مس ایرانیان تولید کاتد مس به روش تانک بیولیچینگ صورت می گیرد. طبق این روش کاتد مس با استفاده از میکرو ارگانیسم های گرمادوست در محلول اسیدی و از طریق انحلال کنسانتره مس سولفیدی تولید می شود. در انتها با استفاده از روش مرسوم نطیر استخراج حلالی و الکترووینینگ، (مس A   LME  ( ۹۹/۹۹ درصد  بدست می آید.

برای خرید کاتد مسی بابک کلیک کنید.

  • کویل

تولید کویل مسی به روش   (UP CAST) CAST & DRAW که یکی از جدید ترین و پیشرفته ترین روش تولید لوله مسی در دنیاست در شرکت بابک مس ایرانیان انجام می شود. در این روش فرایند تولید لوله کاهش میابد و در نتیجه قیمت تمام شده کالا مقرون بصرفه می شود.

برای خرید کویل مسی بابک کلیک کنید.

  • کلاف

کلاف مسی نیز به روش    (UP CAST) CAST & DRAW که از جدید ترین و پیشرفته ترین روش تولید لوله مسی در دنیاست در شرکت بابک مس ایرانیان انجام می شود.در این روش سبب کاهش فرایند تولید لوله و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده کالا می شود.

برای خرید کلاف مسی بابک کلیک کنید.

  • شاخه

تولید شاخه لوله مسی در شرکت بابک مس ایرانیان به روش    (UP CAST) CAST & DRAW.این روش پیشرفته ترین روش تولید لوله مسی در دنیا می باشد که با تغییرات تکنولوژی ایجاد شده ، فرایند تولید لوله را  کوتاه تر نموده و در نتیجه قیمت تمام شده کالا را کاهش می دهد.

برای خرید شاخه مسی بابک کلیک کنید.

صنایع مس شهید باهنر

صنایع مس باهنر کرمان

شرکت صنایع مس شهید باهنر تولید کننده متنوع ترین محصولات مسی و آلیاژهای آن به صورت های مختلف از جمله: ورق که شامل کویل، تسمه و فویل، لوله به صورت شاخه، کویل و پن کیک و مقاطع شامل سه گوش، چهار گوش، شش گوش و میلگرد توپر و توخالی می باشد.

محصولات شرکت صنایع مس شهید باهنر مطابق استانداردهای روز دنیا بوده و همچنین این شرکت با بهره گیری از از نیروی انسانی ماهر و ماشین الات پیشرفته بهترین کالاهای مسی را عرضه می نماید. گروه بازرگانی مکاکو ارائه دهنده ی محصولات صنایع مس شهید باهنر می باشد.

شرکت صنایع مس شهید باهنر با توجه به نیازمندیهای صنایع، محصولات مسی خود را در قالب چهار آلیاژ TPC، DHP،  DLP و CuSn ارائه می کند:

  • ورق و تسمه مسی با آلیاژ TPC

    این محصول دارای هدایت الکتریکی و حرارتی بسیار خوب  می باشد و کاربرد ویژه آنها در تأسیسات الکتریکی می باشد.

  • ورق و تسمه مسی با آلیاژ DHP & DLP:

    این محصول، مقاومت بالایی به هیدروژن تردی دارند و قابلیت جوشکاری مناسبی دارد. این گروه از محصولات بیشتر در صنایع برودتی-حرارتی و صنایع تهویه مطبوع کاربرد دارد.

  • ورق و تسمه مسی با آلیاژ CuSn:

    این که آلیاژ متشکل از قلع ۰٫۱۲ تا ۰٫۱۸ درصد وزنی قلع می باشد، خواص مکانیکی خود را تا دمای ۳۰۰ درجه سانتیگراد حفظ می کند و در ساخت پره های رادیاتور خودرو کاربرد دارد.

 

تسمه و ورق برنجی

شرکت صنایع مس شهید باهنر بزرگترین تولید کننده انواع ورق و تسمه برنجی در ایران است. محصولات نوردی برنجی شرکت صنایع مس شهید باهنر با دو شکل ورق و تسمه با آلیاژهای مختلف عرضه می شود که شامل محصولات زیر می باشد:

ورق و تسمه برنجی با آلیاژ ۶۳B:

این محصول به دلیل بالا بودن مقدار روی و استحکام بالا برای برش و پانچ مناسب می باشد.کاربرد این محصول در تولید انواع کلید، پریز و سرسیم است.

ورق و تسمه برنجی با آلیاژ ۶۵B:

مصرف این گروه از محصولات در قطعات خودرو مخصوصا رادیاتور سازی می باشد.

ورق و تسمه برنجی با آلیاژ ۷۰B:

به دلیل بالا بودن درصد مس این آلیاژها، قابلیت گود کشی بسیار مناسبی دارند و بیشترین کاربرد آن ها در سماورسازی است.

این شرکت ورق و تسمه های برنجی با آلیاژهای مختلف، بنا به درخواست مشتریان تولید می کند.

برای خرید انواع ورق برنجی کلیک کنید.

باسبار مسی

جهت انتقال جریان الکتریکی و توزیع قدرت از باسبارهای مسی استفاده می شود وعمده مصرف این محصولات در تابلوهای برق است. هدایت الکتریکی محصول بسیار اهمیت دارد چرا که جریان عبوری از باسبارها زیاد است.

مقاطع مسی

شرکت مس شهید باهنر نخستین تولید کننده مقاطع مسی در ایران می باشد. این شرکت، تولید و عرضه تولید کننده و عرضه کننده محصولات اکسترودی مسی با اشکال مقطع مختلف و آلیاژهای متفاوت، می باشد.

مقاطع مسی در آلیاژها و اشکال مختلف متناسب با نوع کاربرد آنها،توسط شرکت باهنر تولید می شوند.یکی از اصلی ترین کاربرد های مقاطع مسی برای تولید سیم تخت که در ساخت ترانسفورماتور کاربرد دارد. مورد مصرف دیگر مقاطع مسی در تولید پیچها و پرچهای مسی است که در صنایع الکتریکی کاربرد دارد.

مقاطع برنجی

برنجها، گروه آلیاژی حاصل از آمیخته شدن دو فلز مس و روی است. ولی برای بهبود تراش پذیری برنجها معمولا ۲ تا ۳ درصد سرب نیز به آن افزوده می شود. مقاطع برنجی که محصولات اکسترودی هستند شامل انواع اشکال در سطح مقطع می باشند.

مقاطع برنجی تولیدی شرکت صنایع مس شهید باهنر شامل دو گروه عمده هستند که عبارتند از مقاطع فورج و مقاطع تراش. مورد مصرف این گروه محصولی، در تولید شیرآلات آب و گاز می باشد. مقاطع فورج، مخصوص انجام فورج گرم هستند. ولی مقاطع تراش، برای انجام عملیات تراشکاری مورد مصرف قرار می گیرند.

[su_divider top=”no” divider_color=”#cd7e21″ link_color=”#cd7e21″]

صنایع مس قائم

صنایع مس قائم

صنایع مس قائم  یکی از بزرگترین تولیدکننده انواع لوله ی مسی بدون درز در ایران است. تمام لوله های این شرکت از جنس آلیاژهای Cu-DHP  و Cu-ETP  و از کاتد با بهترین کیفیت و خلوص ۹۹٫۹ درصد تولید می شود. محصولات صنایع مس قائم شامل لوله مسی بدون درز را در انواع کویل (شیاردار و بدون شیار)، کلاف و شاخه تولید می باشد. گروه بازرگانی مکاکو عرضه کننده تمام محصولات صنایع مس قائم می باشد.

  • کویل مسی:

لوله های مسی بدون درز کویل LWC یکی از  مهمترین تولیدات شرکت قائم است که مطابق با استانداردهای ASTM  و EN  تولید می شود.  کاربرد لوله های LWC در سیستم های حرارتی و برودتی و مبدل های حرارتی می باشد. شرکت قائم بر اساس در خواست می توان لوله سخت، نیمه سخت و یا نرم را به این صورت تولید نماید. قرقره های چوبی یا مقوا جهت بسته بندی کویل مسی استفاده می شود  همچنین بنا به درخواست مشتری بدون قرره نیز عرضه می گردد.

برای خرید انواع کویل های مسی صنایع قائم اصل کلیک کنید.

  • لوله مسی شاخه:

لوله مسی به صورت شاخه ای در تهویه مطبوع، صنایع برودتی، تأسیسات الکتریکی و تجهیزات بیمارستاتی مورد استفاده قرار می گیرد لوله های مسی بدون درز دارای ابعادی بسیار دقیق بوده و داخل این لوله ها کاملا تمیز و عاری از هرگونه چربی و آلودگی می باشد و همچنین لوله ها دارای سطح خارجی شفاف می باشد که تضمین کننده هدایت الکتریکی و حرارتی آن هاست. شرکت مس قائم لوله های مسی شاخه ای در انواع سخت، نیمه سخت و نرم عرضه می کند.

برای خرید انواع شاخه های مسی صنایع قائم اصل کلیک کنید.

  • لوله مسی کلاف

لوله های کلاف های مسی در صنایعی همچون تهویه مطبوع و تأسیسات حرارتی و برودتی جهت اتصالات و تعمیرات بکار می رود. کلاف های شرکت صنایع قائم مطابق با استانداردهای ASTM  کدهای B88 و B280  و EN12735 و همچنین سایر استانداردهای معتبر تولید می شوند. کلاف ها  سطح داخلی تمیز و عاری از هرگونه چربی و براده دارند و دو سر آن نیز جهت حفظ این تمیزی درپوش قرار داده شده است. این محصول دارای  قابلیت خم پذیری بالا می باشد که این خاصیت سبب می شود از آن در سیستم های لوله کشی، لوله های تأسیسات حرارتی و برودتی، سیستم های تهویه مطبوع خطوط انتقال گاز استفاده شود.

برای خرید انواع کلاف های مسی صنایع قائم اصل کلیک کنید.

گروه بازرگانی مکاکو با شناخت نیاز صنایع زیر دست، که تأمین مواد اولیه مرغوب با قیمت مناسب و در سریعترین زمان ممکن می باشد قدم در راه عرضه محصولات اولیه مسی و آلیاژهای مس مرغوب و با کیفیت و با پایین‌ترین قیمت و قابلیت دسترسی در کوتاهترین زمان به صنعتگران گرامی می باشد. هدف اصلی گروه بازرگانی مکاکو عرضه محصولات با کیفیت داخلی به صنعتگران و کمک به افزایش تولید ملی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سوالی دارید از من بپرسید.